Tuesday, June 14, 2011

renew hati kita.......


assalamualaikum semua.....

hurm arny aku nk bincangkan tentang renew balik hati kite, sikap kite daripada yg buruk kepada yg baru,..dri orang yg bhati busuk, pendendam, bongkak kepada yg bsifat pemaaf.....kalau u'll nk tau orang yang berhati busuk ny bysenyer die akan sentiasa x puas hati dengan ape yg kite buat..xkirela kite buat baik ke jahat ke...memang golongan diorang ni x kan pernah bdiam diri sedaya upaya utk menjatuhkan orang yang dier benci sangat2 tu.....sebab diorag 2 busuk hati...

kadang2 dier boleh jerk bertindak xwaras dengan mjatuhkan maruah kite, mengaibkan diri kite ni yang mjadi mangsa tempat busuk hati mereka...apala salah orang tu sampai dia diperlakukan begitu...bukankah salah kalau dalam islam tu menjatuhkan atau mengaibkan perihal seseorang tu di hadapan khayalak ramai....

mereka dahulunya x pernah diajar ker dalam bidang agama, tentang hukum2 islam ni??masyaallah....mungkin disebabkan bende beginila perpecahan umat berlaku....adakah dunia akan kiamat kerana sudah wujud tanda2 perpecahan kaum diantara kaum islam itu sendiri...

YA ALLAH kenapa ye orang camni wujud dalam dunia ni????aku mohon YA ALLAH...KAU kuatkanlah iman aku YA ALLAH dari orang2 sbegini....ye aku tau tiada yg sempurna dalam hidup ny..tpi aku memohon agar diberikan aku kekuatan menghadapi dunia yg penuh kepalsuan yg dicipta oley yg MAHA PENCIPTA itu sendiri....



hanya kepadamu aku bdoa utk semua owg yg teraniaya cmny......

No comments: